vineri, 3 septembrie 2010

Minune inginereasca

In anul 1971 marii ingineri ai industriei de masini din romania,incurcati de francezi, au construit o minune a tehnicii,o piesa de baza care a revolutionat istoria constructiilor de masini.Aceasta minune a tehnicii, aceasta piesa de inginerie unica in lume trebuia sa poarte un nume si cum Mercedes,Audi sau Volvo erau deja luate i s-a spus Dacia.Primul model al acestei marci s-a chemat dacia 1100 si a fost facut cu ajutorul francezilor de la Renaul refuzandu-i pe italienii de la Alfa Romeo deoarece ei produceau masini cu 5 trepte de viteze si Ceausescu voia sa creeze masini clasice nu avioane.
Odata cu trecerea timpului s-a observat cat de conservator este poporul roman cand vine vorba de masina poporului , minunea inginereasca numita Dacia,in timp ce nemtii,americanii,italienii s.a produceau masini evoluate d.p.d.v tehnic cu motoare din ce in ce mai performante cu aer conditionat,cu geamuri electrice,cu faruri electrice, cu telecomanda cu alte si alte dotari moderne ,geniile industriei de masini din romania au pastrat dacia clasica schimbandu-i doar aspectul exterior pe ici pe colo.In anul 2000 in timp ce alti producatori construiau adevarate nave spatiale ,in viziunea producatorilor Romanesti,care aveau senzori de parcare,pilot automat se parcau singure etc.acestia reusesc sa-si calce pe inima,pe traditie sa renunte la carburator si sa ii puna clasicului motor de Dacie injectie.Recent iar au venit francezii sa ne strice traditia si sa ne scoata din cap ideile conservatoare care fac referire la masina poporului si ajutati de faimosii ingineri romani, bravi constructori de Dacii, au inceput sa construiasca Loganul urmat de Sandero si Duster.
Dar cu toate astea... cine s-ar incumeta sa care cu alt model de masina astea?
http://www.hazdenecaz.net/data/media/5/dacia-saci_1.jpg

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu