vineri, 12 martie 2010

Vezi filme 3d acasa

Trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

1. Primul pas este sa ai filmul 3D. Aici gasesti o lista a filmelor 3D scoase pana acum (vezi sa aiba marcat pe coloana corespunzatoare sigla 3D). Atentie mare caci se gasesc o gramada de bullshit-uri rip-uite pe net. Un film 3D de o ora nu are voie sa aiba sub 4GB, altfel ai nevoie de muuuult wisky pentru efectele 3D scontate. Ele vin la origine in format Blue-ray, destul de inaccesibil pe criza asta. Cu alte cuvinte cauta pe torrente dimensiuni cat mai mari pentru fiecare film 3D. Cele mai cunoscute sunt Journey.to.the.Center.of.the.Earth.3D.720p.BluRay.x264-BDiSC, The.Polar.Express.2004.3D.720p.BluRay.x264-CiNEFiLE, My.Bloody.Valentine.3D.720p.BluRay.x264-NGR (cauta-le exact asa), Shrek 3D, Fly Me To The Moon 3D. Si probabil ar mai fi insa nu foarte multe.

2. Dupa ce ai tras filmul trebuie rulat. Insa VLC, BSP, Zoom, Media Player si celelalte playere nu sunt in stare intotdeauna sa redea continut 3D. De aceea bazeaza-te pe Stereoscopic Player, ajuns astazi la versiunea 1.4.6. Ai grija sa fie full nu trial, (poti sa-l cumperi daca n-ai nimic impotriva) caci are limitare de timp in versiunea free. Tot la capitolul soft, daca nu ai deja, adauga si un codec pack pentru formatul .mkv (CCCP fiind de ajuns in mod normal) in care se gasesc filmele 3D (calitative) in special si HD in general si vezi sa ai si ultima versiune de codec audio AC3 instalata. Deci filmele, odata obtinute, le vei rula cu Stereoscopic player ca sa nu ai batai de cap!

3. Ochelarii 3D – si eu mi-am pus intrebarea “da’ de unde?”. Am zis ca trebuia sa-i bag in buzunar pe cei din Disneyland dar am apelat la nenea goagal si mi-am dat seama ca se gasesc pe toate drumurile. Vezi ca sunt de doua feluri principale: red-cyan si magenta -green (unele filme se vad cu un tip altele cu celalalt tip). Normal, nu trebuie sa coste mai mult de 10lei bucata ca altfel se cheama “teapa”. E posibil sa te doara ochii, mai ales de la cei red-cyan insa pentru o ora merita sacrificul.

4. Sistemul trebuie sa fie performant pentru ca un calculator cu procesor slab, cu placa video impotenta si ram putin nu va fi in stare sa redea continutul 3D ori, in cazurile “mai fericite”, se va vedea sacadat. Eu am un Quad-Core, placa video de 256mb, ram 2gb. Daca ai o placa video de 512mb ar fi extraordinar. Probabil procesorul ar trebui sa fie macar dual core. In mod normal daca poti vedea bine continut HD, poti vedea si filme 3D. Este posibil ca pe laptop sa-ti fie mai greu sa vezi asa ceva, avand in vedere ca unul cu procesor bun, ram de ajuns, placa video generoasa si LCD cu contrast ok costa destul de mult iar posesorii sunt cam putini. Dar merita sa incerci…

5. Ecranul. Din ce am citit LCD-urile ar face fata mai bine filmelor 3D. Plasmele dau uneori o umbra a personajelor, putin deranjanta daca nu merge indepartata din setari. Eu am incercat si pe monitorul calculatorului (un Samsung wide 20”) si pe plasma (Panasonic 37”) conectata la placa video (prin hdmi). Pe ambele se vede extraordinar, iar efectul 3D este cat se poate de real, similar 95% celui din cinema. Ai grija la luminozitate si contrast sa fie multumitoare (eu le-am dus aproape de maxim). Aaa..si inca ceva: am vazut filme si pe intuneric (noaptea) si pe zi (cu jaluzelele trase) si mi-am dat seama ca o conditie esentiala pentru calitatea efectelor este sa te uiti pe intuneric total. Te ajuta si un sistem audio bun pentru ca, mai mereu, efectele 3d sunt insotite de sunete care amplifica senzatiile.
sursa

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu